JPK FAQ: Różnice pomiędzy wersjami
m Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017 |
m Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017 |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_12</span> == | == <span style="color:#4f81bd;">Kolumna K_12</span> == | ||
'''P:''' ''<u>Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie 12</u>'' | '''P:''' ''<u>Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie 12</u>'' | ||
− | '''O:'''Aby kwota pojawiła się w kolumnie K_12 należy upewnić się, że: | + | |
+ | '''O:''' Aby kwota pojawiła się w kolumnie K_12 należy upewnić się, że: | ||
* Kontrahent w fakturze jest kontrahentem z UE (w kartotece towarów kraj tego kontrahenta jest ustawiony na przykład na Niemcy) | * Kontrahent w fakturze jest kontrahentem z UE (w kartotece towarów kraj tego kontrahenta jest ustawiony na przykład na Niemcy) | ||
* Stawką VAT towaru jest NP (nie podlega) | * Stawką VAT towaru jest NP (nie podlega) | ||
Linia 18: | Linia 19: | ||
'''P:''' ''<u>Po przesłaniu JPK V7M nie otrzymuję UPO, po sprawdzeniu statusu na portal mf.gov.pl widzę komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących. Dane niezgodne z danymi w zeznaniu. (419)"</u>'' | '''P:''' ''<u>Po przesłaniu JPK V7M nie otrzymuję UPO, po sprawdzeniu statusu na portal mf.gov.pl widzę komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących. Dane niezgodne z danymi w zeznaniu. (419)"</u>'' | ||
− | Taka sytuacja występuje najczęściej przy podpisywaniu wysyłki kwotą przychodu z zeszłego roku, jeśli dane podane w formularzu są niezgodne z danymi które ma Urząd Skarbowy. Najczęstsze pomyłki to: | + | '''O:''' Taka sytuacja występuje najczęściej przy podpisywaniu wysyłki kwotą przychodu z zeszłego roku, jeśli dane podane w formularzu są niezgodne z danymi które ma Urząd Skarbowy. Najczęstsze pomyłki to: |
* Podanie numeru PESEL zamiast NIP, | * Podanie numeru PESEL zamiast NIP, | ||
* Literówka w imieniu/nazwisku, | * Literówka w imieniu/nazwisku, |
Wersja z 09:54, 7 paź 2021
Najczęstsze pytania i problemy związane z przygotowaniem plików JPK
Poniżej zebraliśmy najczęstsze pytania i problemy związane z przygotowywaniem i wysyłaniem plików JPK:
- Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie K_12
- Ministerstwo odrzuca mój plik ze statusem 419 (weryfikacja negatywna)
Kolumna K_12
P: Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie 12
O: Aby kwota pojawiła się w kolumnie K_12 należy upewnić się, że:
- Kontrahent w fakturze jest kontrahentem z UE (w kartotece towarów kraj tego kontrahenta jest ustawiony na przykład na Niemcy)
- Stawką VAT towaru jest NP (nie podlega)
- W karcie towaru, na zakładce JPK i VAT, zaznaczone jest pole Pozycja jest świadczeniem usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy
więcej o kolumnie 12 można przeczytać na przykład tutaj: https://accace.pl/rodzaj-uslug-wyszczegolnionych-w-pozycji-12-deklaracji-vat-7/
Status 419
P: Po przesłaniu JPK V7M nie otrzymuję UPO, po sprawdzeniu statusu na portal mf.gov.pl widzę komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących. Dane niezgodne z danymi w zeznaniu. (419)"
O: Taka sytuacja występuje najczęściej przy podpisywaniu wysyłki kwotą przychodu z zeszłego roku, jeśli dane podane w formularzu są niezgodne z danymi które ma Urząd Skarbowy. Najczęstsze pomyłki to:
- Podanie numeru PESEL zamiast NIP,
- Literówka w imieniu/nazwisku,
- Pojedyncze imię zamiast podwójnego,
- Kwota przychodu podana w pełnych złotych zamiast z dokładnością do groszy,
- Nazwisko dwuczłonowe podane ze spacją zamiast myślnikiem albo odwrotnie.
Komunikat mówi o "niezgodności z danymi w zeznaniu" - w niektórych przypadkach może okazać się konieczny kontakt z US w celu wyjaśnienia niezgodności.
Aby wysłać plik JPK bez pośrednictwa programu, dowiedzieć się dokładnie jaki jest problem z plikiem, sprawdzić status wysyłki na podstawie numeru UPO itd można użyć bezpłatnych narzędzi udostępnianych przez Ministerstwo Finansów: https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/bezplatne-narzedzia/