JPK FAQ: Różnice pomiędzy wersjami
m Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017 |
m Znacznik: edytor kodu źródłowego 2017 |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | = <span style="color:#365f91;">Najczęstsze pytania | + | = <span style="color:#365f91;">Najczęstsze pytania związane z JPK, ich przygotowaniem, wysyłką i problemami które można napotkać</span> = |
− | + | Najczęściej pojawiają się takie pytania: | |
* Kwota faktury nie pojawia się w [[#topicKolumna K_12|kolumnie K_12]] | * Kwota faktury nie pojawia się w [[#topicKolumna K_12|kolumnie K_12]] | ||
* Ministerstwo odrzuca mój plik ze [[#topicStatus 419|statusem 419 (weryfikacja negatywna)]] | * Ministerstwo odrzuca mój plik ze [[#topicStatus 419|statusem 419 (weryfikacja negatywna)]] |
Wersja z 08:58, 7 paź 2021
Najczęstsze pytania związane z JPK, ich przygotowaniem, wysyłką i problemami które można napotkać
Najczęściej pojawiają się takie pytania:
- Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie K_12
- Ministerstwo odrzuca mój plik ze statusem 419 (weryfikacja negatywna)
Kolumna K_12
P: Kwota faktury nie pojawia się w kolumnie 12
O: Aby kwota pojawiła się w kolumnie K_12 należy upewnić się, że:
- Kontrahent w fakturze jest kontrahentem z UE (w kartotece towarów kraj tego kontrahenta jest ustawiony na przykład na Niemcy)
- Stawką VAT towaru jest NP (nie podlega)
- W karcie towaru, na zakładce JPK i VAT, zaznaczone jest pole Pozycja jest świadczeniem usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy
więcej o kolumnie 12 można przeczytać na przykład tutaj: https://accace.pl/rodzaj-uslug-wyszczegolnionych-w-pozycji-12-deklaracji-vat-7/
Status 419
P: Po przesłaniu JPK V7M nie otrzymuję UPO, po sprawdzeniu statusu na portal mf.gov.pl widzę komunikat "Weryfikacja negatywna - błąd w danych autoryzujących. Dane niezgodne z danymi w zeznaniu. (419)"
O: Taka sytuacja występuje najczęściej przy podpisywaniu wysyłki kwotą przychodu z zeszłego roku, jeśli dane podane w formularzu są niezgodne z danymi które ma Urząd Skarbowy. Najczęstsze pomyłki to:
- Podanie numeru PESEL zamiast NIP,
- Literówka w imieniu/nazwisku,
- Pojedyncze imię zamiast podwójnego,
- Kwota przychodu podana w pełnych złotych zamiast z dokładnością do groszy,
- Nazwisko dwuczłonowe podane ze spacją zamiast myślnikiem albo odwrotnie.
Komunikat mówi o "niezgodności z danymi w zeznaniu" - w niektórych przypadkach może okazać się konieczny kontakt z US w celu wyjaśnienia niezgodności.
Aby wysłać plik JPK bez pośrednictwa programu, dowiedzieć się dokładnie jaki jest problem z plikiem, sprawdzić status wysyłki na podstawie numeru UPO itd można użyć bezpłatnych narzędzi udostępnianych przez Ministerstwo Finansów: https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/bezplatne-narzedzia/